Molnárné Gyuris Edit vagyok, két csodás gyermek anyukája, nő, barátnő, ember.
Sok mindent tapasztaltam, éltem meg, küzdöttem le életem eddig eltelt 40 évében.
Dolgoztam az egyetemi évek alatt és után, egészen a gyerekek születéséig alkalmazottként pénzügyi területen, majd a gyerekek mellett egy nagyon pici, intelligencia és kompetenciafejlesztő webáruházat hoztam létre és működtettem.
Emellett az élet zajlott, ahogy mindenhol: a mindennapok sokat olvasós, sokat játszós, sok időt együtt töltő ritmusában villám gyorsan nőttek a gyerekek. Oviba, iskolába került előbb a lányom, majd a fiam is, ahol aktív szerepet vállaltam/vállalok ma is a közösség, az osztály szolgálatáért. Tervezek, szervezek, lebonyolítok. És élvezem.
A pozitív pszichológia, önmagam megismerése, az elakadásaim mögötti okok feltárása, a korábbi mintáim felismerése, tudatosítása régóta érdekelt. Eleinte elsősorban önmagam miatt, mert fejlődni szerettem volna, majd a gyerekek születése után már miattuk is.
Folyamatosan kerestem azokat a forrásokat, könyveket, önismereti tréningeket, pszichológusokat, trénereket, szakembereket, ahol ebben fejlődhettem. Így kerültem kapcsolatba öt évvel ezelőtt Rambala Évával és az Erőszakmentes kommunikációval.
A közös munka egyik alkalmával Éva megkérdezte, lenne-e kedvem gyerekeknek is tanítani az erőszakmentes kommunikációt?
Kissé bátortalanul, de igent mondtam.
Jól döntöttem.
Azóta Éva támogatásával lehetőségem nyílt tartósan gyermekvédelmi ellátásban részesülő gyermekekkel, tizenéves fiatalokkal dolgozni gyermekotthonokban, a II. és XII. kerületben, később nyári tábor keretében mélyebben megismertetni velük az erőszakmentes kommunikáció erejét, valamint azóta rendszeresen tréningeken és egyéni ülések keretében az EMK iránt elkötelezett szülők gyermekeit vezetni be az EMK szépségeibe.
Emellett, a gyermekeim által megtapasztalt problémák megoldásának igénye és szükségessége teljesen véletlenül sodorta elém a megoldásközpontú brief coachingon belül, a Kids’ Skills gyermek coaching lehetőségét.
Egy újabb út, melyre igent mondtam.
E két lehetőség, az erőszakmentes kommunikáció, mint érzelem fókuszú, valamint a Kids Skill’s, mint megoldásközpontú megközelítés tökéletesen kiegészítik, támogatják egymást a mindennapi életemben.
Szerencsésnek érzem magam, mert egy nagyon régen dédelgetett álmomat váltom valóra hónapról hónapra: a pszichológia iránti, nagyjából 20 éves érdeklődésem és tudásszomjam olthatom azzal, hogy intézményi keretek között pszichológiai tanácsadást tanulok a Babes-Bolyai Egyetemen, Kolozsváron.
2019 szeptembere óta a hazai coaching képzés egyik jelentős oktatója, Polgár Lili munkáját támogatom, mint mentor. A leendő coachok oktatásába kapcsolódtam be, az erőszakmentes kommunikáció alkalmazása oktatása terén szerzett tapasztalataim okán.
Mit ad nekem a mindennapokban az EMK, a pszichológiai tanulámányaim, a life- business coaching?
Tudatosságot, önreflexiós képességet, megértést, elfogadást először önmagam, majd mások felé. Segít kiállni önmagamért, mert felfedeztem az érzéseim mögött megbúvó szükségleteimet. Segít közelebb kerülni a gyermekeimhez is azáltal, hogy nagyobb rálátásom van arra, hogy egy-egy komfortzóna tágító viselkedésük mögött milyen szükségletük megvalósulása zajlik épp, amely miatt megértő tudok lenni velük. Vagy ellenkezőleg: mely szükségletük kielégületlensége miatti hiány húzódik meg az adott viselkedés mögött, s azt hogyan oldjuk meg közösen.
Segít a céljaim elérése érdekében türelmesebbnek, kreatívabbnak lenni önmagammal, a gyerekeimmel és a körülöttem lévő emberekkel, a világgal.
A life- és business coaching mellett volt lehetőségem elmélyedni a tréneri és szervezetfejlesztői tudomány szépségeiben, tovább növelve a térképet, melyen mozogni tudok.
Erőt és lendületet a mindennapokhoz a futás, rendszeres teljesítménytúrázás és jóga (asthanga jóga) mellett Kurt Vonnegut és Feldmár András könyvei, gondolatai, valamint a kortárs magyar írók adnak.
Szeretem a csendet, a túrákon az erdő madarainak egymást túlcsivogó hangzavarát, a fák sokaságának mélységes nyugalmát, a meredek kaptatók után a lankásabb szakaszokat.
S végül a coaching és egyéb segítő folyamatokban az üléseken a gyerekekhez és felnőttekhez fűződő hozzáállásom kvintesszenciáját Ivo Andric, szerb író Aska és a farkas c. novellájában fogalmazta meg az elmúlt század 70-es éveinek közepén:
„Nem is tudjuk mennyi erőt és mennyi lehetőséget rejt magában minden egyes teremtés. S nem is sejtjük, mi mindenre vagyunk képesek.
Életre kelünk, és elmúlunk, s nem is ébredünk tudatára, mi minden lehettünk, s mi mindent tehettünk volna.
Ez csak nagy és kivételes pillanatokban lesz nyilvánvalóvá, mint amilyenek ezek is.”
(Ivo Andric)